12 NAWYKÓW, KTÓRE POMAGAJĄ MI BYĆ SZCZĘŚLIWĄ I POZYTYWNIE NASTAWIONĄ

Osoby, które mnie dobrze znają, ale też nowo poznani ludzie odbierają mnie jako osobę bardzo pozytywną. I tak jest. Zawsze byłam pozytywną osobą i optymistką, ale miałam też w sobie różne ciemniejsze strony, nad którymi potrzebowałam popracować. I dzisiaj mogę otwarcie powiedzieć, że bycie pozytywną i szczęśliwą osobą nie jest u mnie sprawą przypadku, ani tylko pogodnej natury. Jest wynikiem świadomych nawyków i dyscypliny, w kultywowaniu tych nawyków.

 

Poniżej lista nawyków, które mi pomagają być szczęśliwą i pozytywnie nastawioną. Kolejność nie ma znaczenia, wszystkie są ważne. Ale jeśli nie masz ich rozwiniętych, a chciałbyś być bardziej szczęśliwy i bardziej pozytywnie nastawiony do ludzi i do życia, to zacznij od któregokolwiek z nich.

Każdy z tych nawyków wspiera rozwój pozostałych 😊

 

 

Nawyk 1: CAŁKOWITA AKCEPTACJA SIEBIE, TAKIM JAKIM JESTEŚ TERAZ

Mam tu na myśli, zaakceptowanie siebie takim jakim się jest teraz. Zaakceptowanie swojej przeszłości. Zaakceptowanie swoich korzeni. Zaakceptowanie wszystkich swoich mocnych i słabych stron. Do tego potrzebne jest uczciwe spojrzenie na siebie i poznanie prawdy o siebie. O tej akceptacji siebie i miłości do siebie pisałam już więcej w wpisie Kocham siebie bezgranicznie.

 

Nawyk 2: CAŁKOWITA AKCEPTACJA SWOJEJ SYTUACJI TAKĄ JAKA JEST TERAZ

Akceptacja tego co jest teraz, to po prostu dokładne zauważanie jak Twoja rzeczywistość, twój świat wygląda teraz. To nie znaczy, że to musi Ci się podobać. Tylko, że nie kopiesz się z koniem, że teraz Twój świat wygląda tak jak wygląda. On tak wygląda, czy Ci się to podoba czy nie. Zaakceptowanie tego powoduje, że przestajesz wypierać, zaprzeczać, frustrować się tym, że teraz nie jest tak jak być chciał, żeby było. Dzięki całkowitej akceptacji lepiej widzisz rzeczywistość. Widzisz to co jest w niej dobre i to co jest do zmiany. I tylko dzięki dokładnemu widzeniu i podchodzeniu bez emocji, możesz podejmować racjonalne i dobre decyzje teraz, które w przyszłości zaowocują dobrymi rezultatami.

 

Nawyk 3: CAŁKOWITA AKCEPTACJA INNYCH LUDZI TAKIMI JAKIMI SĄ TERAZ

Potrzeba się pozbyć wszystkich myśli, że lepiej by było, żeby ktoś z twoich bliskich, twoich znajomych, twój szef, i wszystkie osoby jakie spotykasz były inne. Pełna akceptacja innych takimi jakimi są pozwala Ci być otwartym na prawdziwe poznanie i odkrywanie pozytywnych stron tych osób, bez twoich oczekiwań. Pozwalana na prawdziwe cieszenie się tym wszystkim co wnoszą do Twojego życia, choć nie są idealni.

 

Nawyk 4: MOCNE BLISKIE RELACJE, W KTÓRYCH JEST WZAJEMNA MIŁOŚĆ

Pielęgnacja relacji, wspólne spędzanie czasu, docenianie możliwości wspólnego spędzania czasu. Wzajemne dziękowanie sobie i pomaganie sobie. Kochanie innych jest nawet ważniejsze niż bycie kochanym. Zobacz, ludzie z depresją są kochani przez innych, a jednak nie umieją cieszyć się życiem. Kochaj. Kochaj mocno, kochaj coraz bardziej, kochaj coraz więcej. Dla samej przyjemności, że możesz kochać. Chcesz mieć więcej miłości w życiu, więcej kochaj 🙂

 

Nawyk 5: BRAK SCENARIUSZY

Brak scenariuszy potrzebuje się odnosić do wszystkiego. To nie znaczy, że nie masz marzeń, że nie masz celów, że nie masz wizji sytuacji, przyszłości, którą byś chciał stworzyć. I właśnie to jest słowo klucz. Zawsze potrzebujesz być otwartym na to co jest teraz, bo swój świat tworzysz tylko tu i teraz. Dlatego potrzebujesz mieć dobry kontakt z tym co masz teraz przed sobą, z nowymi informacjami jakie się teraz ciągle pojawiają. Posiadanie scenariusza nas usztywnia. Ogranicza, zamyka w ramach, w oczekiwaniach. Twoje życie może być niepowtarzalne, wyjątkowe, Twoje, po Twojemu. Brak schematów, i scenariuszy daje wolność, nieskrępowaną wolność.

 

Nawyk 6: CODZIENNY NAWYK WDZIĘCZNOŚCI

Rozwinięcie w sobie myśli przepełnionych wdzięcznością za wszystko, za każdy drobną rzecz. Jak to,  że się obudziłeś, że możesz wstać z łóżka itd. Wdzięczność podnosi hormon szczęścia, więcej o tym tutaj. Wdzięczność potrzebuje stać się nawykiem. Codziennym nawykiem.

 

Nawyk 7: AUTOMATYCZNE WYBACZANIE

Myśli, które mogłyby nas nastawiać negatywnie pojawiają się znienacka, i szybko niczym błyskawica. Uważna rezygnacja z takich myśli i pielęgnowania w sobie natychmiastowej wyrozumiałości, wybaczania, współczucia, powoduje, że nie rozwija się negatywizm, bo jest duszony w zarodku. Wybaczenie nie znaczy, że zapominasz, że nie zauważasz, że nie wyciągasz wniosków, że nie rozmawiasz o tym co Ciebie boli, co Ci przeszkadza, co Ciebie wkurza, czego nie chcesz. Wybaczanie po prostu pozwala Ci szybko uwolnić się od negatywnych emocji. Jesteś wolny od nich. Wolny do działania, które świadomie wybierasz, a nie do działania pod wpływem emocji.

 

Nawyk 8: POSIADANIE CELÓW I DĄŻENIE DO ICH REALIZACJI

Świadome życie ma kierunek. Ma określone elementy, które sam wybrałeś. Sam wybierasz sobie momenty kulminacyjne, które są nagrodą za włożoną pracę. To daje niesamowitą satysfakcję. Widzenie siebie jak się zmieniasz, jak się rozwijasz, jakie drzemią w Tobie możliwości, których byś nie odkrył, gdybyś nie podjął ukierunkowanego działania. Dążenie do realizacji celów mimo przeszkód, pokonywanie przeszkód, zewnętrznych i tych w sobie. Radość zwycięstwa. Radość z ukończenia tego co się zaczęło. Radość z bycia wytrwałym. Radość z zobaczenia w swojej rzeczywistości tego, co przez tyle czasu było tylko w Twojej głowie. Do tego potrzebna jest też wiara, która jest dla mnie bardzo ważną częścią szczęśliwego życia.

 

Nawyk 9: UWAŻNE ŻYCIE

Żyjemy tylko tu i teraz. W każdej chwili możemy przeżyć coś pięknego, możemy cieszyć się życiem, albo doświadczyć trudnych nieprzyjemnych uczuć. Żeby przeżywać swoje życie w pełni, potrzeba w sobie rozwinąć kontakt ze sobą, ze swoim ciałem, ze swoimi zmysłami. I dlatego uważne życie jest dobrym nawykiem, jeśli chcesz cieszyć się tym co masz tu i teraz 😊 Uważne życie pomaga też być wdzięcznym za życie, za wszystko co Ciebie spotyka. Uważne życie pomaga widzieć wartość w drobnych gestach, i sens w żmudnej powtarzającej się pracy.

 

Nawyk 10: DOKONYWANIE ŚWIADOMYCH WYBORÓW

Dobre rezultaty w życiu są wynikiem dobrych wyborów. Żeby mieć pewność dobrych wyborów potrzeba je dokonywać świadomie. Czyli poznać siebie i wiedzieć co jest dla Ciebie ważne, a co mniej ważne. Czego chcesz, a czego na pewno nie chcesz. Im bardziej dokładnie masz to określone i dajesz sobie do tego prawo i masz w sobie wiarę i chęć dążenia do rezultatów, które chcesz mieć, tym łatwiej i szybciej dokonujesz wyborów. Z dużym prawdopodobieństwem takiego rezultatu jaki chcesz.

 

Nawyk 11: OTWARTA KOMUNIKACJA

Komunikacja jest niezwykle ważną częścią życia. Właściwie to wszystko jest komunikacją. Werbalną lub niewerbalną. Twoje myśli i uczucia komunikują Tobie o Tobie i Ty komunikujesz cały czas o sobie innym. A inni komunikują Ci o sobie i o ich sprawach. Dlatego, żeby dobrze nadawać swoje komunikaty, trzeba dążyć do tego, żeby one były precyzyjne i spójne z tym co chcesz wyrazić. Mówienie bezpośrednio o tym czego chcesz i czego nie chcesz ogranicza niedopowiedzenia, nieporozumienia, wewnętrzną frustrację, czy złość na siebie. Otwarta i szczera komunikacja pomaga budować głębokie relacje, w których jest poczucie autentycznego bezpieczeństwa i szacunku.

 

Nawyk 12: HOJNE DAWANIE I NIESKRĘPOWANE PRZYJMOWANIE

Szczęśliwe życie to dawanie i branie. Żeby hojnie dawać trzeba mieć mentalność osoby, która ma i to ma poczucie, że ma aż nadto, że ma czym się podzielić, że jeśli się podzieli to nie straci. Dzielenie się chętnie i hojnie sprawia niesamowitą przyjemność. Świadomość, że można po prostu komuś coś dać, bez oczekiwania czegoś w zamian sprawia ogromną mi radość. Tak samo jest z przyjmowaniem. Trzeba otworzyć się na przyjmowanie. Na to, żeby nie czuć skrępowania, wstydu, ograniczeń, żeby przyjmować z otwartym sercem i wdzięcznością i radością. Tak po prostu. Żeby nie mieć poczucie, że trzeba się odwzajemnić.

 

To najważniejsze nawyki, które w sobie wykształciłam i one sprawiają, że po prostu cieszę się życiem, jestem zadowolona z tego kim jestem i jestem pozytywnie nastawiona do przyszłości 😊

 

Każdego z nich można się nauczyć. Ale żeby to poszło sprawnie wybierz sobie tylko jeden nawyk i nad nim popracuj parę dni. Jak go opanujesz, to przejdź do kolejnego. Bądź dla siebie dobry i ciesz się każdym sukcesem na swoje drodze, do bardziej szczęśliwego życia 🙂

 

Powodzenia!

Małgosia

 

 

 

 

 

 

 

4

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *