Dlaczego jednej osobie coś się podoba, a drugiej nie?
Próbowałeś kiedyś kogoś do czegoś przekonać, a on zupełnie nie rozumiał o czym mówisz? Zastanawiasz się co ona w nim widziała? Nie rozumiesz dlaczego Twój potencjalny klient nie widzi tych wszystkich korzyści, o których mu mówisz? Dziwisz się, gdy ktoś Ci mówi, że jesteś w czymś bardzo dobry, albo że masz jakiś talent, chociaż Ty sam tego nie widzisz?
To wszystko dlatego, że… piękno jest w oczach patrzącego.
To jedno z moich ulubionych powiedzonek, które tak dobrze wyjaśnia jak funkcjonuje nasz świat.
Piękno jest w oczach patrzącego (w j. angielskim „beauty is in the eye of the beholder”).
Bo to każdy z nas, sam, osobiście, decyduje co jest dla niego atrakcyjne. Na podstawie własnych wewnętrznych obrazów, wartości, przekonań, potrzeb.
Podobają ci się ludzie odważni? Będziesz widział odwagę u innych. Podobają ci się blondynki? Będziesz widział wokoło blondynki. Podobają ci się czerwone samochody? Wokoło mnóstwo takich twoje oczy wyłapią.
A jeśli chcesz być przekonujący, to po prostu potrzebujesz tak mówić do drugiej osoby, żeby wytworzyć w jej umyśle obrazy, które będą dla niej przekonujące, atrakcyjne. Obrazy, które ona będzie chciała zrealizować, urzeczywistnić.
Dlatego, jeśli chcesz być bardziej skuteczny w komunikacji i działaniu to:
- Poznaj najpierw świat drugiej osoby, swojego klienta, osoby, która Ci się podoba. Zobacz jak ona widzi świat, na co zwraca uwagę, co jest dla niej ważne.
- Pomyśl, jaki obraz wykorzystujący Twój produkt, usługę, czy z Tobą w tle, będzie dla tej osoby atrakcyjny.
- Pomóż jej stworzyć obrazy w jej oczach, które przekonają ją, że warto nabyć Twój produkt, usługę czy po prostu spotkać się z Tobą.
- Wyszukuj osoby, które już mają w sobie te obrazy, do których Twój produkt, usługa, czy Ty już teraz pasujesz. Takie osoby nazywa się w sprzedaży early adopters, a w relacjach masz wrażenie, że nadajecie na tych samych falach, dlatego, że ona już teraz widzi świat podobnie jak Ty.
Piękno jest w oczach patrzącego.
Jakie piękno i ile piękna widzisz wokoło?
szczęścia na co dzień 🙂
Małgosia